De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Indego S 500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Raul 12-07-2023

Robotmaaier met geavanceerde software, loopt regelmatig vast

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Mijn vorige robotmaaier (RoboMow) had de geest gegeven en na wat onderzoek besloten deze te vervangen door een Bosch Indego. Het voordeel van de Indego is de slimmere software die de tuin in kaart brengt en in nette banen maait in plaats van een willekeurig patroon. Ik ben tevreden met mijn aankoop. De enige minpunten van de Bosch vind ik dat de maaier niet zo'n mooie randmaai mogelijkheid heeft (de Robomow heeft het maaideck helemaal rechts gepositioneerd om zo goed kanten te maaien). En ander groter minpunt is dat de Bosch Indego een heel dom algoritme heeft als hij vastloopt. In plaats van eruit te komen blijven de wielen gewoon doordraaien en graaft de maaier zich letterlijk in. Dus om de dag moet je 'm bevrijden uit z'n benarde positie, en dat zou beter kunnen/moeten. Maar qua maairesultaat is het top.

Pluspunten

• Maait in nette banen ipv. willekeurig
  • Handige Indego app
  • SmartMow functie bepaalt ideale schema

Minpunten

• Loop vaak vast door dom escape algoritme
  • Randmaaien komt niet helemaal tot de rand
  • Betrouwbaar docken vereist precieze afstelling